7 grudnia 2014

Zostań, jeśli kochasz - Gayle Forman

"Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć?

Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej najbliżsi, Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia. Musi podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie.

Poruszająca książka o dającej wsparcie rodzinie, przyjaźni, samotności i znajdowaniu swego miejsca na ziemi, o umiejętności żegnania się z przeszłością i przyjmowania tego, co nadchodzi. Zostań, jeśli kochasz opowiada o potędze miłości i wyborach, których każdy z nas musi dokonać."Z okładki.

Zapraszam.
 "Ludzie wierzą w to, w co chcą wierzyć."
Słyszałam wiele opinii o tej książce. Tych dobrych, ale także i tych złych. Ja jestem gdzieś tak pomiędzy.

Mia to poukładana dziewczyna, która nigdy w życiu nie spodziewałaby się, że spotka ją coś takiego - wypadek samochodowy, śmierć najbliższych. Ale jest też coś innego, dziwnego. Mia nie jest obecna w swoim ciele, znajduje się poza nim - niczym duch. Ma wybór - może przeżyć lub umrzeć. Sama musi podjąć decyzję, która na pierwszy rzut oka wydaje się śmiesznie prosta, bo każdy z nas wybrałby przecież życie, prawda? Ale ta dziewczyna ma wątpliwości, bo pragnie wrócić do swojej miłości, Adama, ale z drugiej strony boi się, że nie poradzi sobie bez rodziców i brata. Więc co wybierze Mia? Podejmie próby walki o życie czy raczej podda się?
"Czasem człowiek dokonuje w życiu wyboru, a czasem to wybór stwarza człowieka."
Z retrospekcji zawartych w książce możemy dowiedzieć się jak wyglądało życie Mii przed wypadkiem, jak wyglądały jej relacje z Adamem, przyjaciółką oraz rodziną. Według mnie momentami było trochę za słodko, jednak nie zmienia to faktu, że powieść jest dobra. Nie mogę powiedzieć, że jest genialna czy rewelacyjna, bo tego nie odczuwam. Przyznaję, że fabuła jest super, ale jak dla mnie można było wycisnąć z tego trochę więcej. Tak, mam na myśli grubość książki. Moim zdaniem autorka mogła stworzyć coś dłuższego.

Nie mniej jednak pozycja ta ukazuje nam dziewczynę, która poszukuje swojego miejsca na świecie. Według mnie książka dostaje ocenę dobrą, ale to nie zmienia faktu, że mogę Wam ją polecić. A nuż komuś z Was bardziej się spodoba?

Tytuł: Zostań, jeśli kochasz
Autor: Gayle Forman
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

MOJA OCENA: 7/10
UDOSTĘPNIJ TEN POST

12 komentarzy :

  1. Uwielbiam tę książkę! Bardzo miło się ją czytało. Przeczytałam ją jakieś pół roku temu i ciągle często o niej myślę <3

    Pozdrawiam,
    Alpaka

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba już wszyscy czytali tą książkę oprócz mnie... Kurczę, muszę ją w końcu zdobyć i przeczytać i sama przekonać się na własnej skórze czy rzeczywiście jest tak dobra jak wszyscy piszą ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka mi się podobała, ale czuję po niej lekki niedosyt. Dlaczego autorka nie opisała co dalej się działo z Mią? ;c
    Bardzo mnie to ciekawi i gdziekolwiek widzę recenzję tej książki na myśl przychodzą mi różne pytania związane z Mią :)
    Świetna recenzja :3
    .
    .
    Serdecznie zapraszam na bloga mojej koleżanki. Dopiero zaczyna :)
    http://moja-szczera-recenzja.blogspot.com/
    ~ alicee 16

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi w tej książce nieco zabrakło emocji, jakby te uczucia nie były w pełni przedstawione.

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę przeczytać tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  6. książka już czeka na półce. :)
    bardzo polecam Ci film, jest naprawdę wciągający. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo marzy mi się przeczytanie tej pozycji. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książkę uwielbiam, wyszła moim zdaniem z ogólnego kanonu, że o śmierci trzeba pisać wzruszająco i z dystansem. Spodobało mi się odejście od normalności. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam film i koniecznie muszę sięgnąć po książkę.
    Karlina W. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka mi się podobała, film trochę mniej. Czekam na kontynuację ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hmmm... Mam zamiar przeczytać tą książkę, jak tylko gdzieś ją znajdę. Myślę, że warto, ale to się okaże ;)

    Pozdrawiam ciepło

    P.S. Ciekawa zmiana szablonu, ale wolałam stary ... ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi się zbytnio nie podobała.
    http://soelliee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.