13 kwietnia 2015

Chłopcy - Jakub Ćwiek


"Rykiem silników, hukiem i głośnym: BANGARANG! - tak zwiastują swoje przybycie Zagubieni Chłopcy, najbardziej niezwykły gang motocyklowy na świecie. Niegdyś wierni towarzysze Piotrusia Pana, dziś odziane w skórzane kurtki zakapiory pod wodzą zabójczo seksownej Dzwoneczek. Zrobią wszystko, by przetrwać... i dobrze się przy tym bawić. Bez względu na cenę.

 Chłopcy to wystrzałowy cykl Jakuba Ćwieka, który łączy ciężki klimat rodem z popularnego serialu Sons of Anarchy z bajkowymi postaciami klasycznej powieści Jamesa M. Barriego Piotruś Pan. Ilustracje do książki wykonał Robert Adler." opis wydawcy
Początkowo nie wiedziałam dokładnie czego mogę się spodziewać, wiecie - gangi i te sprawy niezbyt mnie pociągały, lecz z każdą kolejną przewracaną kartką przekonywałam się, że już nie mam się o co martwić. Wciągnęłam się kompletnie w przygody Zagubionych Chłopców. Zaraz dowiecie się dlaczego.

W książce przedstawionych zostało wiele bardzo ciekawych, intrygujących postaci, takich jak na przykład Milczek - niemówiący mężczyzna z nutką romantyczności, bądź Kędzior niepotrafiący zapanować nad swoim wulgarnym językiem. Wyjątkowo do gustu przypadł mi mały Kubuś - bardzo mądry i błyskotliwy chłopiec, będący bohaterem jednego opowiadania. Autor zręcznie nawiązał także do powieści Piotruś Pan, co było naprawdę udanym zabiegiem. Dodanie do przedstawionej historii Chłopców szczypty magii, jazdy przez Skrót czy swojej wersji zombie tylko wzmogło moją sympatię do opowiadań, z których złożona jest książka.
"Życie życiem, realność realnością, ale gdy raz wdepniesz w jakąś bajkę, to twój świat będzie nią śmierdział, aż zdechniesz."

Pan Ćwiek pisze prostym, niezbyt skomplikowanym językiem, dzięki któremu łatwo wpaść w sidła przedstawionej historii. Dodatkowo zabawne i niezobowiązujące dialogi dodają książce lekkości i chociaż praktycznie nie lubię wulgaryzmów, to tą ilość, którą otrzymałam w tych opowiadaniach jestem w stanie przeżyć. Przecież takiemu Kędziorowi trzeba pozwolić się trochę wyżyć, prawda? W końcu to taki duży chłopiec. ;)

Wydanie II dodatkowo zostało okraszone nowym opowiadaniem pana Jakuba, w którym możemy znaleźć świetną historyjkę z czasów licealnych naszych Zagubionych Chłopców.

Podsumowując: Chłopcy to książka, która mnie oczarowała, zdecydowanie warta Waszej uwagi. Jeśli jesteście fanami Piotrusia Pana, rock n' roll-owego klimatu lub dużej dawki humoru, śmiało możecie sięgnąć po tę pozycję. Polecam!

Tytuł: Chłopcy (Chłopcy #1)
Autor: Jakub Ćwiek
Wydawnictwo: SQN

MOJA OCENA: 8/10 [bardzo dobra]

Za możliwość zapoznania się z historią Zagubionych Chłopców serdecznie dziękuję Wydawnictwu SQN!
UDOSTĘPNIJ TEN POST

12 komentarzy :

  1. Okładka moim zdaniem jest bardzoooo odstraszająca, jednak po twojej recenzji stwierdzam, że może to być naprawdę ciekawa powieść.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiś czas temu czytałam o tej serii dość sporo i pomimo okropnej okładki, miałam na nią ochotę. Jednakże później całkiem zapomniałam o cyklu pana Jakuba. Twoja recenzja zręcznie mi o nim przypomniała! Ja także nie lubię wulgaryzmów (w książkach jak i na co dzień), ale skoro Tobie udało się z nimi przeżyć, to może i ja podołam? Poza tym kusi mnie humor, o którym wspomniałaś! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, aż sama nie wiem. Uwielbiam humor, co do Piotrusia Pana jakoś jestem obojętna, a gangi mnie nie pociągają, ale tak cudowna recenzja tylko zachęca. Pewnie zerknę w trochę dalszym czasie, jak tylko uporam się ze Zwiadowcami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna chce przeczytac ta książkę,ale nigdzie nie moge jej znaleźć :( Masz moze pomysł,gdzie ja dostanę?Bo bardzo mnie ciekawi :D http://karmeloweczytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz przykładowo zamówić sobie na tej stronie za niezłą cenę :) http://www.nieprzeczytane.pl/Chlopcy,product675804.html

      Usuń
  5. Lubię Ćwieka. Najbardziej chyba za to, że świetnie odwołuje się do popkultury i kultury wysokiej. Dobre, szalone połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam autora (oczywiście z twórczości, bo z jego nazwiskiem spotkałam się wielokrotnie), a ta książka niespecjalnie mnie ciekawi (co może jeszcze ulec zmianie, bo nic nigdy nie wiadomo ;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ćwiek pisze świetne książki! :) Dobrze, że ludzie sięgają po rodzimą literaturę :)
    Pozdrawiam!

    O książkach - okiem Optymistki

    OdpowiedzUsuń
  8. Chłopcy to szaleńcy - nie ma co się okłamywać. ale szaleńcy potrafiący oczarować. cudowna pozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jeszcze, ale już słyszałam dużo dobrego :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.