11 maja 2014

Igrzyska śmierci - Suzanne Collins

Opis z tylnej okładki:
 
"To nie jest książka dla dzieci. To jest powieść dla dojrzałych młodych ludzi, którzy rozumieją, że okrucieństwo jest częścią historii ludzkości, którzy potrafią dostrzec jego znamiona w najbardziej wyrafinowanych formach i którzy jak Katniss mają w sobie odwagę i determinację, by mu się przeciwstawić."


Moim zdaniem ta książka jest bardzo dobra, naprawdę bardzo dobra. Kiedy rozpoczęłam zagłębiać się w historię Katniss i Peety, nie wiedziałam, że aż tak się uzależnię. Kiedy nie mogłam spać nocami, cały czas myślałam i myślałam o losach bohaterów, o tym, co może się wydarzyć. Nawet po skończeniu nieustannie nie mogłam oderwać się od rozmyślań, a to oznacza, że Pani Collins odwaliła kawał dobrej roboty, pisząc tą historię, bo tylko po tak dobrze napisanych książkach jestem w stanie "uniesienia" po przeczytaniu.

Katniss Everdeen jako główna bohaterka bardzo przypadła mi do gustu, jak i kolega z dystryktu oraz areny, Peeta Mellark. Od początku, gdy tylko zaczęto wspominać w książce o chłopaku, wyczułam, że ich znajomość zakończy się wzajemną miłością (no, na pannę Katniss trzeba było trochę poczekać, ale w końcu do tego doszło). Cóż, Primrose, siostra Kotny, też sprawdziła się w roli małej jeszcze dziewczynki. Za to mama obydwu dziewczyn (wybaczcie, ale muszę to przyznać) nie sprawiła na mnie większego wrażenia. Po prostu, nie polubiłam jej, co tu więcej mówić. A Gale? Ach, ten nasz Gale. Sama nie wiem co o nim sądzić. Jego wątek zostawię wam.

Tak, jak pisałam wyżej, pokochałam tę książkę. A Wy co o niej sądzicie? Czytaliście, czy dopiero macie ją w planach?

UDOSTĘPNIJ TEN POST

7 komentarzy :

  1. Właśnie mam w planach ją przeczytać ale nie ma jej u mnie w mieście ani w księgarni ani w żadnej bibliotece :/
    A przez tą notkę jeszcze bardziej chce ją przeczytać o zrobię wszystko żeby mieć tą książkę
    @Mrs_Ola_Bieber

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiś czas temu sięgnęłam po pierwszą część. Przeczytałam ją z zapartym tchem i podobnie jak ty nie mogłam przestać myśleć co będzie dalej. :) Całą trylogię przeczytałam ją w mgnieniu oka. Jestem pewna, że już zawsze będzie miała wysoką pozycję w mojej biblioteczce.
    @lucky_6_9
    Ps Przepraszam za możliwe błędy, ale piszę to na telefonie.

    OdpowiedzUsuń
  3. zgadzam się w 100% z twoją recenzją. Która część ci się najbardziej podobała? Mi 'W pierścieniu ognia'. Wszyscy mówią, że 'Kosogłos' jest najlepszy, moim zdaniem, najgorszy, ale oczywiście i tak super! c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi także najbardziej podobało mi się "W pierścieniu ognia"! :)
      Oxuria.

      Usuń
  4. Już dawno przeczytałam pierwszą część, ale ta książka tak wciąga, że bardzo często po nią sięgam :* Lubię wszystkie części, ale ,,W pierścieniu ognia" najbardziej (ach, Finnick, lolz) Zgadzam się w 100 % z twoją recenzją
    @mbdforever
    PS. Nie martw się, że krótko :) liczy się jakość ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. po tym co napisałaś, jestem jeszcze bardziej przekonana że autorka odwaliła kawał dobrej roboty, to sztuka sprawić, aby książka wciąż pozostawała w naszym umyśle po przeczytaniu. ja jeszcze nie czytałam tej serii, ale definitywnie mam to w planach, szczególnie po obejrzeniu filmów (czego bardzo żałuje, bo wolałabym najpierw zapoznać się z książką, ale cóż, czasu nie cofnę).

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczywiście, że czytałam. Ta książka mnie tak pochłonęła, że wprost nie mogłam się oderwać! Był akurat okres świąt, więc z trudem musiałam odstawić lekturę podczas odwiedzin u rodziny. Właśnie jestem w trakcie czytania ''Kosogłosa". Zaczynając serię byłam pewna, że to nie dla mnie, że na pewno mi się nie spodoba... A jednak! P. Collins powinna być z siebie dumna! ;) /lovvmyidols

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.