16 sierpnia 2014

Oglądamy #1 "Trzynasty Apostoł"

Oto nowa seria, w której przedstawiać Wam będę seriale lub filmy oglądane przeze mnie. Nie jest tego bardzo dużo, ale zawsze coś! :) Takie małe urozmaicenie na blogu. Oczywiście w komentarzach możecie mnie zachęcić do swoich propozycji.


Trzynasty Apostoł (Il Tredicesimo Apostolo)
(2011-2012)


O Trzynastym Apostole może słyszeliście, a może i nie. We Włoszech sezon pierwszy odniósł wielki sukces, z sezonem drugim trochę gorzej, w Polsce zaś pierwszy raz serial ten został wyemitowany 2 czerwca 2014 roku. Sezon pierwszy liczy 12 odcinków, a drugi jest emitowany w telewizji w każdy poniedziałek o godzinie 21.55 na kanale TV Puls.

 Gabriel Antorini (Claudio Gioe) to młody i otwarty na świat jezuita. Sierota wychowana przez wuja - prałata. Jego pasją jest teologia i metafizyka. Zawodowo wykłada historię religii na uniwersytecie katolickim oraz współpracuje z watykańską organizacją badającą zjawiska paranormalne o nazwie Kongregacja Prawdy. Jest oddany temu, co robi i nie interesuje go wspinanie się po szczeblach kariery w zgromadzeniu. Cieszy się powszechną sympatią otoczenia, dzięki swojej nonkonformistycznej postawie i pozytywnemu podejściu do życia. Antorini nie pamięta swojego dzieciństwa, gdyż po tragicznym wypadku, w którym stracił rodziców, dostał amnezji. Jego jedyne wspomnienie z tamtego okresu prześladuje go w koszmarach sennych – to właśnie ono może być kluczem do ukrytej w nim zagadki. Gabriel posiada niezwykłe umiejętności, które w połączeniu z jego wrodzonym talentem i niekonwencjonalnym podejściem, przynoszą zaskakująco dobre efekty. Antorini uwielbia motocykle i ma słabość do pracującej w służbach społecznych psychoterapeutki Claudii (Clauda Pandolfi). Dzięki niej i bibliotekarzowi Alonso, jezuita odkrywa swoją przeszłość i proroctwo, które sugeruje, że to on jest wybrańcem, który zniszczy Kościół Katolicki. Mimo wszystko Gabriel uważa, że jako człowiek ma prawo do decydowania o swojej przeszłości. Źródło

Kiedy tylko nadchodzi godzina emitowania tego serialu biegnę jak opętana i układam się przed telewizorem. Tak, kocham takie kryminały, które mają coś paranormalnego! W ogóle jestem fanką takich zdarzeń, nic więc dziwnego, że pokochałam ten serial. Jest w nim pełno zagadek - powiązane są z kościołem, sektami, historią, czy innymi wiarami. Oprócz spraw, które bada Gabriel i Claudia, z odcinka na odcinek dowiadujemy się czegoś nowego o przeszłości księdza i proroctwie. Zagadki te często nawet dostarczają nowego światła lub wątpliwości właśnie w tej kwestii. Jest wiele scen, przy których wielu słabeuszów poległoby, ale mnie nie złamie śmierć czy jakieś potwory na ekranie. Dla mnie to wielki plus, bo jest napięcie, o które chyba chodziło twórcom. Są emocje, ten dreszczyk i dzięki nim zasiada się z przyjemnością i ciekawością przed odbiornikiem.

Dajcie znać czy słyszeliście lub nie o tym serialu, czy go oglądacie :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

3 komentarze :

  1. Słyszałam coś, ale nie oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety filmów raczej nie oglądam :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze o tym serialu nie słyszałam, ale raczej nie w moim stylu, nie zainteresował mnie szczególnie, chociaż jak trafie to może obejrzę. ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.